Splat adı verilen bu özellik, Team RICOCHET tarafından diğer oyuncuların kimin hile yapmaya çalıştığını "hemen fark etmesi" için eklendi. Daha önce hileciler kapalı kapılar ardında, veri toplamak için oyunda tutularak ya da basitçe ortadan kaldırılarak ele alınıyordu. Ayrıca geçmişte sistem diğer oyuncular için 'Tanrı Modu'nu etkinleştiriyor ya da onlara hilecilerin mermilerini durduran bir kalkan sağlıyordu.
Geliştiriciler bu yeni aracın sadece 'daha eğlenceli' olduğunu söylüyorlar. Sistem birinin öldürme işlemlerini dürüst bir şekilde yapmadığını algılarsa, uçaktan atladıktan sonra paraşüt 'hemen kapatılabilir'. Sistem bir oyuncunun atladıktan sonra hile yaptığını tespit eder mi? O zaman karakterin hayatta kalamayacağı binlerce metrelik hızlandırılmış bir serbest düşüşe girebilir.
Team RICOCHET, başka bir oyuncunun raporundan sonra bile hile yaptığı doğrulanmayan bir oyuncu için Splat'ın rastgele açılmayacağını vurguluyor. "Bu, geliştirdiğimiz birçok yeni hileden biri" dedi. Ekip daha sonra daha fazla haberle ortaya çıkacak.