Elbette, artık bir dolardan daha az bir süredir orijinal portal gibi klasikleri takabilirsiniz, ancak Steam'in başlangıçta şüphecilik ve hatta küçümsemeyle karşılandığını unutmayalım. Steam 2003'te piyasaya sürüldüğünde, dijital dağıtım kavramı hala yeni ortaya çıktı. Valve, bir internet bağlantısının yarı oyunculu oyunları bile oynamasını gerektirdiği için geri tepme ile karşılaştı. Bir dayatma, CD'lerden ve DVD'lerden oyun kurma özgürlüğüne alışkın olan oyunculara DRM kısıtlamalarını zorlama girişimi gibi geldi.
Eleştiriye rağmen Valve, oyunculara daha iyi hizmet vermek için platformlarına ince ayar yaparak bastırdı. Steam sonunda sadece uygun güncellemeler sunarak değil, aynı zamanda bulut kaydetme yedekleri ve oyuncu tarafından oluşturulan içerik için bir merkez gibi karşı konulmaz özellikler sunarak büyük bir mağaza haline geldi. Çoğu oyuncu takvimlerinde işaretli bir etkinlik olan Steam Sales, bazen% 90 indirim ile oyunlar sunarak tereddütlü alıcıları kararlı kullanıcılara dönüştüren başka bir çekiliş haline geldi.
Bugün, Valve donanıma bile girdi, buhar güvertesi gibi başarılar sunmak için buhar makineleri gibi erken adımları salladı.
Valve’in yıldönümü satışı bizi bir nostalji gezisine götürürken, Steam’in gerçek başarı öyküsünün evriminde yattığını bilmek önemlidir. Oyun dünyası daha birbirine bağlı ve dijitalleştikçe, Steam yeni ihtiyaçları karşılamak için gelişti ve şüphecileri yol boyunca hayranlara dönüştürdü.